10 modalitati prin care tehnologia ne-a afectat creierul
Efectul walkman-ului si comunicarea interpersonala. Inainte de iPod, walkman-ul a revolutionat domeniul playerelor personale pentru muzica. Problema aici nu e aparatul, ci castile care iti intrerup orice contact cu lumea din jurul tau. Unul dintre designerii de casti a simtit-o pe pielea lui atunci cand sotia i-a spus ca-l paraseste pentru ca nu-i acorda suficient de multa atentie. Ca raspuns, designerii au introdus butonul pentru reglatul volumului castilor si mufe in plus pentru a putea reduce nivelul de decibeli din casti atunci cand cineva e langa tine si iti vorbeste, tocmai pentru a reduce izolarea interpersonala. Efectele walkman-ului asupra socializarii nu au putut fi stopate. Cu toate astea, abilitatea de a controla mediul din jurul nostru are efecte interesante. S-a constatat ca oamenii inclina sa discute probleme intime, personale cu cei care poarta casti, chiar daca ele nu sunt functionale. De ce? Pentru ca perechea de casti tinde sa „insufle” un plus de intimitate, o siguranta a unei conversatii mai delicate.
Punerea in rolul baiatului rau din jocurile video ne face sa ne simtim vinovati. Efectele jocurilor video violente asupra gamerilor sunt necunoscute, neclare. Un studiu a dovedit totusi ca atunci cand ne jucam jocuri PC care includ un scenariu violent, in afara de alte actiuni imorale, putem beneficia de pe urma lor. Suprinzator, indivizii care iau parte la actiuni imorale in jocurile video experimenteaza in viitorul apropiat sentimentul de vina pentru ceea ce au „comis” in timpul jocului. Cu alte cuvinte, chiar daca noi stim ca totul e fictiune, creierul intepreteaza toate actiunile ca fiind reale. Vina are o forta motivationala imensa in ideea binelui, iar vina simtita in timpul jocurilor video poate sa fie replicata in viata reala in aceeasi maniera.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment