Ciorba de pui cu orez, specialitatea casei

Nu a trecut mult timp de cand am descoperit acest lucru, dar am observat ca imi place sa gatesc. De obicei gatesc pentru toata familia. De la celebri cartofi prajiti, pana la ciorbe, fripturi la cuptor, supe, cartofi la cuptor si multe, multe altele.  Recunosc, la deserturi nu ma prea pricep, dar nu ma dau inapoi daca cineva imi lanseaza vreo provocare. 

Asadar, pregatind multe feluri de mancare, am decretat si un castigator, atat la categoria “cea mai buna mancare facuta de mine”, unde juriu a fost de fiecare data familia mea si prietenii, cat si la categoria, “cea mai interesanta reteta de preparat”, jurizata de mine si de mama mea. Fara sa mai trag de timp si sa mai lungesc suspansul, ciorba de pui cu orez este castigatoarea.
Ciorba de pui cu orez este hranitoare, gustoasa si poate fi pe placul oricui. Carnea de pui este de obicei o mancare acceptata chiar si de cei mai mofturosi, este satioasa si se gaseste in comert la preturi acceptabile, comparativ cu vita sau alte tipuri de carne.

Si daca tot am inceput sa povestesc despre reteta, as putea la fel de bine sa o si dezvalui. Va dau voie si chiar va invit sa o incercati si voi in bucatariile voastre. Imi asum faptul ca si eu am gasit reteta aceasta prima data pe un site de retete. De cand am incercat-o, m-am indragostit de ea.
In primul rand, daca puiul este congelat, se decongeleaza.
Dintre ingredientele necesare enumar:
  • o ceapa de marime medie;
  • doi morcovi, la fel, de marime medie;
  • doua-trei rosii proaspete curatate de coaja;
  • doua frunze de dafin;
  • patrunjel;
  • pasta de tomate;
  • o jumatate de cana de orez;
  • smantana, dupa gust si preferinte;
  • putin ulei de floarea-soarelui;
  • si alte legume, dupa preferinta ( patrunjel, pastarnac, dovlecel, telina, cartofi, mazare - orice va face placere - cu cat mai multe, cu atat mai savuroase);
  • sare, piper.

Primul pas este sa curatam puiul, sa il spalam si sa il punem la fiert intr-o oala cu apa. De retinut, nu umpleti oala pana la refuz cu apa. In apa sa adauga frunzele de dafin. In timp ce fierbe puiul, incepem sa curatam si sa taiem cubulete toate legumele. Cand puiul a fiert pe jumatate, adica nu este nici crud, dar nici fiert, se pun intr-o cratita, cu putin ulei de floarea soarelui, legumele taiate mai devreme pentru a se cali. Intai se pune ceapa pana se rumeneste putin, apoi se adauga morcovul si celelalte legume preferate, dupa aceea rosiile decojite si taiate cubulete. Se lasa putin sa fiarba in sucul lor, dupa care se adauga vreo doua/trei linguri de pasta de tomate si se mai lasa putin pe foc pana cand  tot amestecul se omogenizeaza. Toata aceasta compozitie se adauga peste puiul pe jumatate fiert. Ingredientele acum vor fierbe impreuna pana cand puiul se fierbe complet. Cand observam ca puiul a fiert, il scoatem din oala, il lasam pret de cateva minute la racit. In acest timp, spalam orezul si il adaugam in oala. Dupa aceasta etapa, se taie puiul cubulete si se adauga, la randul lui, in oala cu toate ingredientele.

Ultimul pas este sa observam daca s-au fiert toate legumele. Daca sunt fierte, adaugam sare, piper si alte condimente dupa gust. Smantana se adauga si ea tot la final, dar nu dintr-o data, pentru ca riscam sa se “coaguleze”, data fiind diferenta de temperatura dintre cele doua medii ( smantana - rece, ciorna- fierbinte). Astfel ca, punem smantana intr-un castron si adaugam putina zeama din ciorba, amestecam si repetam procesul acesta pana cand smantana si zeama ajung cam la aceeasi temperatura.

Dupa ce am facut toate acestea, oprim focul si adaugam patrunjelul. Et voila! Gata ciorba de pui cu orez! Eu o recomand din inima. Gustoasa, sanatoasa, fina, hranitoare si pe placul intregii familii.Totusi, evit sa o pregatesc de prea multe ori, pentru ca, vorba aceea: “ce e prea mult strica!”. Se spune ca “foamea e cel mai bun bucatar”, dar eu cred ca oricare dintre noi care are putina pasiune pentru asa ceva si pregateste variate feluri de mancare, la care adauga ingredientul secret, dragostea,  poate deveni pentru familia sa cel mai bun bucatar.
Succes si Pofta buna!

No comments:

Post a Comment