October sky

Imi place sa ma uit la filme, dar in general la cele inspirate din fapte adevarate, pentru ca ai ce invata. Stii sa sunt oameni reali, care s-au confruntat cu problema reale si au gasit solutii reale. M-am uitat la multe astfel de filme si nu consider ca am pierdut timpul, ci din contra. L-am valorificat, pentru ca am invatat anumite lectii de viata. Un exemplu in acest sens este „Cer de octombrie“ (October sky).

Din acest film am invatat despre perseverenta, curaj si inteligenta. Am invatat sa iti urmezi visul, indiferent de vorbele celor din jurul tau. Am invatat sa privesti in sus, spre cer, si niciodata in jos, spre minerit.

Actiunea filmului se invarte in jurul personajului principal Homer Hickman (interpretat de Jake Gyllenhaal), un adolescent mediocru. Era la fel ca toti ceilalti, un tanar normal, preocupat sa isi gaseasca o prietena. Tatal lui era miner, ca majoritatea celor din orasul lor. Insa, planurile aveau sa se schimbe, atunci cand rusii au lansat satelitul Sputnik, primul satelit creat de om care a inconjurat pamantul. De atunci, acesta a fost si visul lui: sa constuiasca o racheta si sa mearga in spatiu.

Parea o idee atat de nebuneasca. Nimeni nu mai realizase asa ceva in orasul lor. Insa, alaturi de cativa prieteni si incurajat de o profesoara tanara, visul sau devine realitate. Prima data participa la targul de inventii regional si ajunge la cel national; a iesit castigator si a primit automat o bursa de studiu. Cariera lui nu se opreste aici, ci ajunge la NASA.

Actiunea se petrece in anul 1957, iar filmul a aparut in 1999. Desi de atunci au trecut aproximativ 14 ani, tema filmului este atemporala. Tot timpul oamenii au nevoie de o asemenea incurajare: niciodata sa un te dai batut, indiferent de ceea ce spun cei din jurul tau! Poti sa faci orice vrei, daca perseverzi, muncesti si crezi!

No comments:

Post a Comment