De ce merg tinerii exceptionali la munca in strainatate?

De multe ori mi-am pus intrebarea asta. Nu neaparat ca merg la munca. Pleaca acolo la studii de tineri, si nu se mai intorc fiindca isi dau seama ca in tara asta nu vor putea sa faca nimic din ce pot face dincolo. Pacat de tinerii astia, fiindca au o inteligenta aparte.
 
Am vazut la televizor un reportaj, cu niste tineri Romania care studiau la Harvard daca nu ma insel. Intrebati daca se vor intoarce in tara, doar unul daca nu ma insel a raspuns pozitiv. Din vreo zece cati erau in reportaj. Si zau ca m-am intristat. Tinerii aia, ar fi putut fi viitorul Romaniei. Dar sincer nu ii condamn, fiindca daca s-ar intoarce nu prea vad ce ar putea face cu inteligenta lor. Ca statul nu ii ajuta cu nimic. Si in genral patronii nu angajeaza tinerii inteligenti cu vreo trei diplome. Mai ales daca patronul e unul din ala care nu are dect trei clase ca trenul. Doar ca ma gandesc cate ar putea face tinerii astia pentru tara noastra. In special cei care doreau sa devina cercetatori. Sau nu doar ei. Chiar si cei care doreau sa devina profesori. Aduceau cu ei un suflu nou, un nou stil de a face scoala in tara noastra. Sau cel putin eu asa as face.
 
Sunt atat de multi tineri foarte inteligenti, care aleg sa-si paraseasca tara cu gandul ca se vor intoarce candva, dar nu se mai intorc niciodata. Din pacate. Pe undeva inteleg de ce le place sa studieze in afara si sa munceasca acolo. Fiindca inca de pe bancile facultatii, primesc joburi, sau participa la internship-uri care ii ajuta sa-si gaseasca un loc de munca potrivit. Iar salariul e pe masura. Banuiesc ca si la noi in tara, ar primi niste salarii frumusele, ca doar nu degeaba au invatat atata. Dar daca nu le ofera nici o sansa nimeni? Nu au cum demonstra ca sunt cu adevarat buni in ceea ce fac.
 
Tare mult mi-ar placea ca tinerii astia super inteligenti, sa se intoarca in tara si sa schimbe mentalitatea romanilor, prin ceea ce ar putea realiza. Nu imi pierd speranta, stiu ca se va intampla la un moment dat!

No comments:

Post a Comment