Luxul atrage, dar istoria fascineaza

Mi-am dorit de mult timp sa ajung la Monte Carlo, dar mi se parea o destinatie prea scumpa. Nu atat biletul de avion, cat sederea acolo, mai ales cazarea. Doar vorbim de tinutul bogatilor, nu? Iar eu nu ma numaram printre ei. Norocul mi-a suras atunci cand cea mai buna prietena, stomatolog de profesie, a obtinut un post la o clinica de acolo. Rezolvasem, deci, o problema - aceea cu cazarea, care nu a fost deloc,  pana atunci, o problema de neglijat. Cu toate astea, trecusera deja vreo 10 luni de cand prietena mea acceptase jobul si plecase cu purcel, cu catel - de fapt, doar cateva valize pline de haine - in Beverly Hills-ul frantuzesc. Eu, pana atunci, nu fusesem nici in Paris niciodata si mi-ar fi placut sa bifez ambele destinatii intr-o singura calatorie. Asa ca, stabilisem amandoua ca voi merge la Paris, unde va veni si ea, vom sta acolo un weekend si apoi vom merge amandoua la Monte Carlo. Insa lucrurile s-au asezat si mai bine de atat: chiar in ziua in care aterizam eu la Paris, aterizau si niste prieteni de-ai ei, francezi, colegi cu ea la clinica in care lucra si astfel, ma putea duce cu ei cu masina pana in Monte Carlo, unde urma sa stau cateva zile acolo, dupa care ma intorceam in Paris, tot cu masina, cu prietena mea, unde urma sa luam si pulsul vietii pariziene si a iubirii manifestate si declarate la cel mai inalt nivel.

Singura problema era ca eu aterizam pe aeroportul Charles de Gaulle (CDG), iar francezii cu care trebuia sa merg catre Monte Carlo, aterizau pe Orly, astfel ca trebuia sa ajung din CDG la Orly. Stiind cat de complicate sunt lucrurile cu transferul de la aeroport prin Bucuresti si nestiind nici limba, mi-am cam facut griji. Insa lucrurile au fost extrem de simple - ai atat de multe solutii de transfer si e atat de bine pus la punct totul, incat nu prea ai cum sa nu ajungi usor acolo unde iti doresti. Poti opta pentru tren, autocar sau, daca te tine buzunarul, pentru o masina, care te duce in regim de taxi. Eu am optat pentru autocar, mi s-a parut cea mai simpla metoda de a ajunge din CDG la Orly, asta si pentru ca am gasit date despre modalitate de transfer in Romania, pe site-ul firmei Aero Shuttle Paris Transfers, in limba romana, un lucru foarte important pentru mine. In total, am stat o saptamana in Franta, foarte putin pentru tot ce era de vazut, experimentat si trait. Mi-a placut viata din Monte Carlo, de cum pasesti acolo ai impresia ca esti intr-un loc in care cuvantul stres nu exista. Si chiar nu cred ca exista in vocabularul celor care traiesc acolo, adica a celor vreo 3000 de localnici. Si de ce ar fi stresati, in condtitiile in care cei care traiesc acolo au foarte multi bani - o conditile esentiala sa locuiesti in acest ora -,  orasul arata impecabil, siguranta este la cote maxime, iar luxul si frumosul este prezent peste tot.

Insa Parisul m-a fascinat, pentru ca e un loc atat de pestrit, fiind atat de mult turisti, dar care reuseste totusi sa isi pastreze identitatea, ca si cum toata lumea care ajunge in Paris se aliniaza la energiile, ritmul si personalitatea acestui oras. Singurul regret este ca nu am reusit sa ajung la Disneyland, dar asta este un motiv foarte important pentru care ma voi intoarce.

No comments:

Post a Comment